بهترين جنس لباس ورزشي چيست

۹ بازديد

از آنجا كه امكان تعريق در ورزش دو برابر مي شود، انتخاب جنس مناسب لباس ورزشي براي پيشگيري از عرق سوز شدن و ابتلا به بيماري هاي قارچي پوستي اهميت زيادي دارد.

 

لباس هاي تمام نخ يا نخ پنبه، بهترين جنس براي لباس هاي ورزشي هستند. لباس هاي نخي يا پنبه اي، به سادگي عرق را به خود جذب مي كنند و جلوي عرق سوز و قرمز شدن بدن را به خصوص در ناحيه زير بغل و كشاله ران مي گيرند.

 

اگر قصد خريد لباس ورزشي نايلوني يا شمعي و بادگير را داريد، حتما انواعي از لباس ها را انتخاب كنيد كه يك آستر نخي داشته باشند. شلوارهاي ورزشي با جنس الياف مصنوعي هم بايد حتما آستر نخي داشته باشند تا از قرمزي، خارش و ابتلا به ناراحتي هاي قارچي در ناحيه كشاله ران در اثر عرق كردن، جلوگيري شود.

 

لباس هاي ورزشي نايلوني و شمعي، عمر طولاني تري دارند و راحت تر شسته مي شوند، اما لباس هاي نخي بيشتر از پوست بدن محافظت مي كنند.

مناسب ترين مدل براي لباس ورزشي چيست؟ 

لباس هاي ورزشي معمولا دو نوع هستند: «تي شرت و شلوارك» و «گرمكن آستين بلند با شلوار».

تي شرت و شلوارك براي افرادي كه در سالن هاي ورزشي فعاليت مي كنند، مناسب تر است، اما گرمكن و شلوار بيشتر مناسب ورزش در فضاهاي باز مانند زمين چمن، پارك يا حتي بازي گل كوچك در خيابان مي باشد.

پوشيدن گرمكن و شلوار ورزشي در محيط هاي سرباز، از پوست در برابر آسيب هاي احتمالي محافظت مي كند، اما يادتان باشد كه لباس هاي ورزشي خيلي گرم و پوشيده براي سالن هاي سربسته، چندان مناسب نيستند، زيرا باعث تشديد تعريق و كلافه شدن فرد ورزشكار مي شوند و به دليل تعريق زياد هنگام ورزش، امكان بالا رفتن نياز بدن به مصرف آب را بالا مي برند.

بهترين راه خشك كردن لباس ورزشي اين است كه آن را در محيط باز و زير نور آفتاب خشك كنيد

 

اگر ورزشكار باشيد، حتما مي دانيد كه با شكم پر از آب نمي توانيد به سادگي به ورزش و فعاليت بدني بپردازيد.

 

نكته مهم در مورد لباس هاي ورزشي اين است كه بايد كمي آزاد باشند تا بتوانيد به راحتي با آنها به ورزش و فعاليت هاي بدني بپردازيد.

 

لباس ورزشي را چطور بپوشيم؟

اگر دوست نداريد لباس ورزشي را بيش از اندازه بشوييد و آن را از ريخت بيندازيد، مي توانيد زير بلوز يا گرمكن هاي ورزشي، يك تي شرت نخي جذب و زير شلوارهاي ورزشي، يك شلوار نخي نازك بپوشيد.

 

به اين ترتيب، عرق بدن جذب لباس هاي نخي زير مي شود و ديگر مجبور نخواهيد شد لباس ورزشي را براي از بين بردن بوي عرق آن بشوييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.